Nešto (malo) drugačije

12 12 2011

Eto, razmišljao sam šta bi to mogla biti tema za još jedan članak, pa sam se nešto premišljao da li da ispričam čitavu priču šta sam sve planirao za sljedeću sezonu, i na kraju sam odlučio da predstavim samo ono nešto, što me je baš zaokupilo. Jer se u tim vodama još nisam okušao, i što više razmišljam, sve mi se više čini zanimljivim i na neki način, jedva čekam da dođe proljeće…

Ma, u neku ruku, malo mi je bezveze pisati o svim tim događajima, od čega su neki možda i želje,pa onda na kraju sezone pogledati na kalendar i zaključiti da sam jako puno toga propustio, iz ovog ili onog razloga. Ukratko, u planu je Fruška gora, takmičarska licenca, nekoliko trka…

I naravno, ovo što ću vam ispričati, odnosno predložiti. Pa sad, ko voli, nek izvoli…

I ne očekujte da će biti lako.

Prva riječ je brevet.

Druga riječ je randonneur.

Da, da, pisao sam o sličnoj tematici, o veličanstvenom Pariz-Brest-Pariz-u. I tako, čitava ta priča je sazrijevala, dolazila, odlazila… i na kraju je dozrela, a i odluka je pala…

Naravno, radi se o brevetima, odnosno maratonskim vožnjama. A biciklisti koji ih voze zovu se randonneur-i. Breveti nisu trke, i svako ko završi ovu vožnju je pobjednik. Voze se sve vrste bicikala. Jedino što se mora poštovati su vremenski limiti, i kontrolne tačke.

I nema nikakvog razloga da se ne organizuju i ovde, kod nas. Rekoh – „…eto meni malo posla…“ 🙂

Princip je sljedeći. Organizator objavi datum starta, zainteresovani biciklisti se prijave, i dođu na start. Na startu od organizatora dobijaju brevet karticu i putni list, sa udaljenostima, raskrsnicama, rasporedom kontrolnih tačaka, i satnicom. I voze.  Obaveza biciklista, odnoso randonneur-a, je da svoju brevet karticu pokažu na svakoj kontroli, gdje se udara pečat, odnosno se potpisuje, kao dokaz da je randonneur bio na kontorlnoj tačci. Putni list je tu kao pomoć, da bi biciklista znao rutu, ako je nepoznatom terenu, i da bi znao kolike su udaljenosti između mjesta kroz koje prolazi, i koliko još do sljedećeg. Nakon uspješno završenog breveta, kartice se vraćaju organizatoru, radi ovjere, kad biciklista može izraziti želju za dobijanje medanje, za završen brevet.

Medalja, 200 km

Poslije svega, može se i otići na pivo.

A sad malo o udaljenostima i vremenima.

200 km = 13.5 sati

300 km = 20 sati

400 km = 27 sati

600 km = 40 sati

🙂

Nisu ova vremena strašna. Sva ta vremenska ograničenja su određena na osnovu putne brzine od 15-tak  km/h. Jednostavno, prilično udobna putujuća brzina. I osim toga, čovjek se uspije odmoriti, i pojesti i popiti. I završiti čitav brevet, naravno.

Osim toga, pri izboru rute sa vodi računa o količini penjanja, ni premalo, a ni previše. Tek toliko da se malo oznojimo.

Prva dva bi mogao izvesti svaki iole utrenirani biciklista. Da. Nije to toliko teško, koliko se čini. Ionako, sve granice su u glavi.

I naravno, vozi se po svim vremenskim uslovima, a unaprijed određeni datumi za start se u principu ne pomjeraju. Ako pada kiša, pada. Ako pada mrak, pada. Vozi se.

Da ne dužim priču u svim smjerovima, skratiću.

Eto, sad znate o čemu se radi. A osim toga, uspio sam kontaktirati jedan francuski klub, Audax Club Parisien, koji je glavno tijelo za koordinaciju i homologaciju ovog vida biciklizma, i koji organizuje PBP, i vodi generalni kalendar brevet vožnji.

Kontaktirao sam ih, te u kalendar upisao nekoliko breveta, od čega je prvi 17. marta, u dužini od 200 km. Naravno, i ostali breveti su tu. I 300, i 400, a i 600. A ko nije u mogućnosti da dođe, biće repriza, ovog malog – sigurno. Planirana su ukupno 3 po 200, i po jedan od ostalih…

Brevet kartica

Klub? Da se zaokruži jedna cjelina. Za sad samo ime: Randonneurs Srpska. U službenom kalendaru tako piše :-). Na prvom će nas biti dvojica-trojica, a ostali su pozvani. Pa sad, kako ko god hoće…

Za nestrpljive, evo link na stranicu ACP-a, i  službeni kalendar za 2012. Da pogledate i naše datume.

Osim toga, sajt preko kojeg ću objavljivati pozive, preko kojeg ćete se moći prijaviti, i pročitati rezultate, a i koju sličicu pogledati, je u izradi. Malo strpljenja. A i logo je tu.

Mislim da bi sve ovo bilo to, što sam smislio za ovaj prvi put. Pisaću još o svemu ovom. Malo o pravilima, preporučiti ponešto, i tako…

Za sad, još neću nikog nagovarati “…ma možeš ti to…”, a za kasnije – vidjećemo….

Ko bi želio da me pita nešto o svemu ovome, evo i e-mail: randonneurs.srpska@gmail.com

Pozdrav svima.

Advertisements

Radnje

Information

18 responses

12 12 2011
Gordan Vasilić

Fina vijest. Mislio sam ove godine ići na srbijanski bravet..ali…okolnosti,mrljavost, šta li..
Evo da prijavim bar 2-3 bikera za 200-tku, a poslije ćemo vidjeti…samo šibni url kad završiš sajt, da pratimo.
Pozdrav

12 12 2011
zeljko_v

Sjajno.
Čujemo se…

12 12 2011
CaraDara

Mnogo mi se svidja ideja. Nadam se da cu uspjeti stati na tockove, bar u pola sjaja do marta 🙂

12 12 2011
zeljko_v

🙂
Ma, polako. Bez žurbe.

12 12 2011
markonelius

Svaka čast, sviđa mi se ideja, samo napred! Možda se i mi Beograđani pridružimo 🙂

13 12 2011
zeljko_v

Hvala… 🙂
Vidimo se.

15 12 2011
karabaja

Željko svaka čast za organizaciju, lijepo je pročitati ovo. Možda se i pridružim ekipi na jednom brevetu. Lijep pozdrav iz Drvara!

15 12 2011
zeljko_v

Hvala na lijepim riječima…
Vidimo se…

20 12 2011
miro

Pozdrav druze,
svaka cast na trudu i organizaciji.
Bicemo u kontaktu i iz Doboja ce biti neko ko ce voziti 200tke , a za vise cemo da vidimo.
Ja licno mogu ti ponuditi registraciju domena i hostinga za dz(na neodredjeno vrijeme) kao vid male pomoci ideji i trudu

20 12 2011
zeljko_v

Hvala… i čujemo se.

21 12 2011
Rade

Bravo Zeljko, jos jednom si me prijatno iznenadio. Mart se blizi 🙂

21 12 2011
zeljko_v

🙂 Vidimo se…

21 12 2011
zeljko

svaka cast, samo napred!

21 12 2011
zeljko_v

🙂 Hvala…

22 12 2011
amar

svaka cast samo napred evo ekipa iz bihac od 3 vozaca je vec spremna za 600 km 😀

22 12 2011
zeljko_v

Sjajno.
I hvala na podršci.
Vidimo se… 😀

12 02 2012
Lalić Zoran

Kad će se odrediti startnine i gde će biti objavljeno?
Mogla bi i korisna sitnica: kako stoji situacija sa polascima iz Banja Luke za Srbiju u večernjim satima, sa pasošem (preko Hrvatske) i bez. Iz Srbije ima noćnih polazaka odasvud. Stići na Brevet nije problem, problem se vratiti sa povratnom kartom. Znači treba koristiti dva prevoznika. Takva informacija bi pomogla da se izbegne Banja Luka by night.
Hvala, pozz

12 02 2012
zeljko_v

Samo malo strpljenja.
I hvala na skretanju pažnje.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s




%d bloggers like this: