Svi putevi vode u… Glamoč

4 07 2011

Ide mi se. Stvarno mi se ide.

A nisam siguran ni da li mogu toliko da vozim.

Doduše, dok ne probam, neću ni znati…

Prije neki dan sam napravio pola te dužine, po brdima, i nisam se toliko umorio, da sam se borio za život, već onako… I sutra ujutro ustao normalno… I hodao normalno…

Eto, tako. Ova moja pisanija možete shvatiti kao poziv na jednodnevnu biciklističku vožnju. U pravom smislu te riječi.

Znači, čitav dan vozimo bicikl. Čitav.

Malo uzbrdo, pa po Manjači, pa kroz Baraće, i onda do Mliništa, do Glamoča… I  sve to skoro pa isto u povratku. A povratak preko Mrkonjić grada…

A zašto baš Glamoč?

A zašto da ne?

Pa, nekako mi je baš Glamoč daleko, visoko, nedostupan, u oblacima. Pa i sama činjenica da, prilazeći Glamoču, treba preći preko prevoja Mliništa, koja su viša nego neki planinski vrhovi, daju nekakav avanturistički duh čitavoj ovoj priči. A i nisam nikad bio u Glamoču.

Crtajući, razmišljajući, procjenjivajući, došao sam do toga da bi priča trebala biti ovakva:

Rano ujutro pokret. 4:30. Znam, oči krmeljave i snene, ali žao mi je… moramo na put…. Lagano do Kola, pa preko Manjače. Spustimo se do Čađavice, pa lijevo do plave pumpe. Kod nje skrenemo desno, i do Podrašnice. Kafa. A može se i nešto pojesti i popiti. Tu smo na nekom 60-tom km. Blago odmaramo, nekih pola sata.

Do Mliništa je još 40-tak km, uzbrdo. Lagano se penjemo na 1293 metra nadmorske visine. Sigurno će nam pucketati u ušima. A na Mliništima kafa. Rekoše da se tamo mora stati i bar malo odmoriti. Vidjećemo.

Do Glamoča

Do Glamoča spust i ravnica Glamočkog polja. Glamoč. Ručak. Odmor. Vazduh. Sunce. Odmor. Jedno sat, sat i po. Pa onda nazad.

Malo frke da sa popnemo nazad na Mliništa, i onda lagano, nazad do Podrašnice. Eventualno odmor, ili možemo odmor da pomjerimo na Balkanu, svakako nam je usput.

Kod Plave pumpe skrećemo desno, i krećemo ka Balkani i Mrkonjić gradu. Inače, od Balkane, pa sve do Banja Luke, uz izuzetak penjanja na Dabrac, je sve nizbrdo. Ma pjesma. Prije neki dan sam iz MG-a stigao za nekih 2 sata. Stvarno je pjesma…

Od Glamoča

I to bi bilo to.

Po nekim procjenama, ukupan put bi trebao biti oko 245 km, i imamo nekih 15,5 sati dana. Sunce izlazi u 5:15, a zalazi u 20:39. Ako nam prosječna brzina bude 20 km/h, imamo nekih 12 sati vožnje, i nekih 3 sata odmora za ispijanje kafa, hranjenje umornog tijela, sipanje vode u suve bidone, i kupovinu žita po prodavnicama.

Sve one stvari, oko toga šta ponijeti, kako se obući, neću napominjati, jer onaj ko bi išao na ovakav put to i sam zna.

Eto, toliko. Razmislite, javite se, pa da se vozi…

Linkovi do GPS ruta:

Do Glamoča – http://ridewithgps.com/routes/504336

Od Glamoča – http://ridewithgps.com/routes/504330

🙂

P.S. Da, napisaću izvještaj. Ovde, u nastavku… Kad se vratim, i uhvatim vremena. Možda bude i koja sličica…

 

Živ sam i zdrav. Samo malo da mi se slegnu utisci, pa pišem… 🙂

Radnje

Information

6 responses

8 07 2011
Determinanta

Zvuci interesantno, kratki smo sa vremenom trenutno, ali otom potom; ako se u bliskoj buducnosti (do septembra) odlucis za jos kakvu slicnu voznju, obavezno nam pisi, bice zainteresovanih.
Javi kako je proslo! (:

8 07 2011
zeljko_v

Ma, nema problema… Imam u planu jednu ideju, gdje će biti svega, za svakog pomalo. Vjerovatno u neko skorije vrijeme… Ali otom-potom…

12 12 2011
krčmar rajko

Pozdrav,pošto sam izm Glamoča i on mi je u srcu,hteo sam da te pitam ,odakle ti ova naslovna fotografija,jer sam ja autor te fotografije,ona je inače na panoramiu,i ima još mnogo lipih fotografija Glamoča,imam ih u mojoj arhivi bezbroj.Samo se plašim da ih neko ne zloupotrebi,ili se može pitat da li se može koristiti u nake svrhe,veliki pozdrav,pa, ako treba mogu ti poslati prelipih pejsaža Glamoča u privatnoj režiji!!!Inače sam ljubitelj bike i ova tura je super!

12 12 2011
zeljko_v

Pozdrav…
Za sljedeću sezonu sam planirao još jednu do Glamoča…
Čujemo se. 🙂

12 12 2011
krčmar rajko

Izgleda da je Vaša slika,ista je ko moja na panoramiu,u svakom slučaju izvini ako sam bio radoznao,pozdrav!

12 12 2011
zeljko_v

🙂
Da, vidio sam sliku na Panoramiu.
Ima tamo jedno mjesto za fotografisanje panorama…

Ostavite odgovor

