Pogledaj u nebo, i digni prst…

29 03 2011

Ovo Indijanci nisu imali.

Ali, zahvaljujući tehnološkom napretku čovjeka, mi smo dovoljno srećni, pa ga imamo.

A Indijanci ga, ionako nisu trebali, jer su oni sami znali sami sebi da predvide kako će biti.

Indijanac: ples za kišu

A kako su prije 30-tak godina mnogi (biciklisti) izlazili na treninge, ili na trke. Spremljeni, utrenirani, odmorni, manje-više sigurni šta su im drugi, štapom i kanapom odredili i rekli kako će biti… Pa i ja sam, tri puta pogledam u nebo, odem na nekoliko stranica, pogledam prognozu na teletekstu, pa idem. Ili ne idem. U nekim neodlučnim situacijama, pomolim se Bogu, pa kako bude…

I tako sve dok nisam otkrio… kišobran.

Naravno, u gornjem tekstu sam govorio o jednoj, dosta važnoj stvari, i to: vremenskoj prognozi.

Kako se bavim biciklizmom, dosta vremena provedem na biciku, odnosno, izložen sam djelovanju svih vremenskih uslova, pa mi je dosta važno da znam kakvo me to vrijeme očekuje u nekom narednom (kraćem) periodu. I da ta prognoza bude što tačnija.

Lutao sam tako, dosta dugo, od jednih, do drugih, preko trećih, pa do četvrtih, i na kraju nabasah na odličan servis, koji se odaziva na ime:  Weather2Umbrella.

I evo… Pratim ih blizu godinu dana, jako su tačni sa prognozom za danas i naredna dva dana. Kiša, sunce, vjetar, temperatura, vlažnost. Sve je tu. Čak sam nešto gledao, i čak se znalo dešavati, da prognozirani pljusak porani desetak minuta. Šta reći…

Weather2Umbrella - Meteogram

Prognoza, detaljna, i to za svaki sat, svaka tri sata, svakih 6 sati, i meni najdraži, meteogram za sedam dana. Tako da mogu i da gledam kakav to vikend dolazi. Hoće li se voziti, ili će se sve četiri u vazduh…

A prošlu subotu sam shvatio i važnost „vjetroprognoze“, kada su predviđali sunčanu i divnu subotu… Ja sam nešto razmišljao da skoknem do kolege u Prnjavor, ali kad sam vidio da će biti vjetra, i to pojakog, tokom čitavog dana, rekoh sam sebi:

“…dječače kratke kose, ali velikih mogućnosti… sjedi… Vjetar će ti duvati u leđa, kad budeš išao tamo, ali, kad se budeš vraćao… Sahrana. A imaš i dva” brdašca” da pređeš… Ma, lezi tu i odmori…“ .

Tako da nisam otišao.

Evo pogledao sam ovu subotu, i čini mi se da bi se moglo…. Temperature oko 20-tak stepeni, skoro bez vjetra…. Vidjećemo.

BTW. Mislim da je neko, negdje napisao, ili rekao, da ovaj Internet servis, koristi i nekoliko lokalnih TV stanica. Nisam siguran.

I radi za sve gradove, sela i zaseoke, u svijetu i okolini. Prava stvar.

Da ne dužim, evo link prema prognozi za 7 dana (meteogram), za Banja Luku:

Weather2Umbrella – Meteogram Banja Luka

Pozdrav svima.

…a pozdravite i Kuštru… 🙂

Radnje

Information

Ostavite odgovor

