Plan treninga za MTB maraton

17 02 2011

Prođe Nova godina, prođe januar, malo se više jelo i pilo, i odmaralo. Malo zbog vremena, malo zbog praznika, malo zbog ljenosti.

Prekjuče mi je bio prvi dan treninga. U stvari, drugi dan. Odnosno prvi dan treninga na biciklu.

Neko bi rekao: “…Pa šta ćeš, budalo stara, na biciklu, po onoj zimi…”. A juče, vozeći, mi uopše nije bilo zima. A ja bi mu odgovorio: “…ne postoji loše vrijeme….postoji samo loša oprema…” Inače, vozio sam malo pokasno, krenuo u 17:30, vratio se u 18:40.

Ma, sve super. Ulica suva, čim se malo izmakneš iz grada, nigdje auta, milina voziti. A mislio sam, ako mi postane hladno, vraćam se. A nije. I želio sam još.

A kakav ja to trening uopšte spominjem. Pa, trening za maraton. I to ne bilo kakav, nego Fruškogorski MTB maraton. Ove godine će se održati 15.maja, i imam namjeru da ga ove godine vozim, i da se, naravno, živ i zdrav vratim. I da ne budem baš zadnji.

Mapa fruškogorskog MTB maratona

Fruškogorski MTB Maraton

Inače, na ovom maratonu se mogu voziti 3 staze. Mala – u dužini od 32 km, srednja – od 56 km, i na kraju velika – ukupno 78 km. Znajući da voziti po brdu nije isto kao voziti po drumu, rekoh, “…moraš se pripremiti…”

A o ovom maratonu ću u nekom drugom postu. Mislim da zavređuje svoje mjesto. Napisaću jedan čalanak, sa “istorijskim osvrtom” na maraton, a drugi, naravo, poslije završenog maratoan, da prenesem utiske.

Da se vratim treningu. kao što se vidi iz dokumenta, ovaj plan treninga se zasniva, ne samo an vožnji bicikla, nego i na grugim sportovima, trčanje i fiskultura. Njihov zadatak je da dopune trening biciklom, i ojačaju i ostale grupe mišića, a tako i njihovu izdržljivost.

Plan treninga za MTB maraton - 12 sedmica

Plan treninga za MTB maraton - 12 sedmica

 

Osim toga, čitav plan treninga se bazira na zonama rada srca. U principu, prije početka, bi se trebala odrediti maksimalna i minimalna srčana frekvencija, odrediti zone, nabaviti pulsmetar, i krenuti u trening,

Link za preuzimanje PDF-a : Trening – MTB maraton

I tako… 🙂  Ja ću po ovom planu trenirati, a možda, i ubacim pokoji komentarčić, nekog doživljaja ili događaja sa treninga…

I za kraj, želio bih da napomenem da sam ovaj plan pronašao na  stranicama MTB.ba foruma, pa ako vas još nešto zanima, posjetite ovaj link: Pripremni trening za brdske bicikliste

Pozdrav… i srećan trening… 🙂

EDIT: Pade mi na pamet, jedna iz Alan Forda: „…ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti…“

Radnje

Information

9 responses

17 02 2011
zeljko_v

…juče trčanje: 5 km – 27 min (5:24 min/km), kod K4…
I nisam bio sam. Na stazi bio još jedan momak i jedna djevojka. I oni trčali.
I bilo malo pokasno… oko 19:45…
A februar je…

17 02 2011
Anjav

Samo ti trci… ako ne pobjedis, sigurno ces izgubiti!

17 02 2011
zeljko_v

🙂

2 03 2011
zeljko_v

…jučerašnje trčanje:8.7 km – tačno 50 min (5:44 min/km)…
…bilo malo prohadnjikavo…
Iznenadio sam se brojem trkača. Jedno 6-7 ljudi je bilo… Fantastično…

30 03 2013
Krešo

Pozdrav,

Kako je bilo sa ovim treningom koji ste pratili? Nisam pronašao neki report, a baš me zanima jer i sam tražim neki plan treninga za MTB maraton. Posjedujem knjigu „The Time Crunched Cyclist“ od autora Chris Charmichela u kojoj iako je namjenjena cestovnim treninzima i utrkama, postoji i dio za kako ameri kažu „Century“ vožnje u koju bi mogo smjestiti i MTB – na neki način. Zanima me ovaj program koji ste Vi slijedili jer sam ga isto pronašao na webu gdje je originalni autor članka to sve još detaljnije opisao.

Hvala!

Lp,
Krešo

3 04 2013
zeljkov

Zdravo, Krešo…

Izvini što malo kasnim sa odgovorom. 🙂
U prvom redu, moram da priznam da ću ovaj odgovor napisati na osnovu ne-baš-tako-skorašnjih sjećanja, tako da ga možeš uzeti sa rezervom.
Generalno, ovaj plan sam ispratio, ali ne u potpunosti, nego samo nekih 50-60%, i mogu ti reći da mi je dosta pomogao, u smislu podizanja nivoa forme, od čistog rekreativca, sa nekih nepunih 2000 km u nogama, do tog nivoa da sam uspio da završim srednji Fruškogorski maraton.
A razmišljajući o njemu, čak i iz današnje perspektive, mogu ti reći da je to bio jedan od najtežih 56 kilometara u mom životu.
Što se tiče samog plana treninga, ja sam, pored bickliranja, odrađivao i trčanje, kao i vježbe gornjeg dijela tijela, koje su mi pomogle da pripremim gornji dio tijela (koji je jako važan, i tek se kasnije pokaže 🙂 ), i koji je omogućio čvrstoću čitavog organizma.
Trčanje mi se toliko svidjelo, pa ga i danas kombinujem u treningu.
I na kraju, moje mišljenje je da se trening režim mora protezati kroz čitavu godinu, i na taj način se obezbjeđuje konstantno napredovanje, doduše kroz jedno duže vremensko razdoblje, bez nekih instant rezultata.
E, da… hemiju ne koristim. Najjače sredstvo mi je CocaCola 0.33 l.
Pozdrav. 🙂

1 08 2013
Tadej

Zdravo.
Prek tvog posta našao sam taj program i ja. Vrlo mi je zanimljiv zbog kombinacije fitnesa, trčanja in bicikliranja. Nisam baš iskusan biciklista, a imam jako velike apetite … 🙂
Da li mi možeš reći, kada si počeo s treningom. Koje je optimalno vrijeme između završetka programa i utrke.
Hvala.
Pozdrav iz Ljubljane,
Tadej

1 08 2013
zeljkov

🙂 Zdravo…

Pomoću ovog programa sam se pripremao za MTB maraton, koji se održavao sredinom maja mjeseca, i koji mi je pomogao, da se kao totalni početnik, pripremim i uspješno izvezem, ovaj nimalo lagan, maraton.
Inače, počeo sam 12 sedmica prije dana maratona, s tim da sam se posljednju sedmicu odmarao, i pojačao unos tjestenine i riže. 🙂
I na maratonu, sve super.

Pozdrav…

1 08 2013
Tadej

Super, hvala za odgovor!
Ja sam sad počeo sa programom za rekreativce, tek toliko da isprobam sistem i tehnologiju. Ni rekreacija više nije jednostavna … treba shvatiti sve garmin naprave, koje su neophodne … 😛
I ako sve ide OK, iduče godine na proljeće počinjem sa programom za mtb maraton. Ako izdržim, treba da sam spreman za utakmicu.
Pozdrav, Tadej

Ostavite odgovor

